Algemene Voorwaarden
Deze Algemene Voorwaarden van Zaakeluk treden in werking op 1 oktober 2014. Zaakeluk behoud zich het recht voor de algemene voorwaarden te wijzigen. De algemene voorwaarden die op het moment van inschrijving gelden zijn van toepassing op de overeenkomst.
- Definities
- Bedrijfsidentiteit
- Dienstverlening
- Rechten en plichten Zaakeluk
- Rechten en plichten klant
- Bescherming persoonsgegevens
- Duur, Opzegging en Verlenging
- Financiële voorwaarden
- Kwaliteitsborging
- Geschillen en Klachten
- Aanvullende voorwaarden
- Definities
In deze voorwaarden wordt verstaan onder:
Bemiddelingsbureau:
de ondernemer die de in artikel 3.1 omschreven dienstverlening aanbiedt.
Klant:
de natuurlijke persoon die wel/niet handelt in de uitoefening van een beroep of bedrijf en een overeenkomst voor de dienstverlening aangaat met Zaakeluk.
Kandidaten:
de andere consumenten die een overeenkomst hebben gesloten met Zaakeluk.
Starters:
mensen die nog niet of minder dan 1 jaar staan ingeschreven bij de Kamer van Koophandel.
Ondernemers:
mensen die 1 jaar of langer staan ingeschreven bij de Kamer van Koophandel.
Website:
het online platform waar de in artikel 3.1 omschreven dienstverlening in eerste instantie wordt aangeboden.
Privacystatement:
de voorwaarden van Zaakeluk met betrekking tot de verwerking van persoonsgegevens.
Match:
twee kandidaten die elkaar positief hebben beoordeeld en besluiten tot samen ondernemen.
Geschil:
meningsverschil tussen twee partijen
- Bedrijfsidentiteit
Naam: Zaakeluk
Eigenaren: Anki Coumans & Mijke van Atteveld-van Elst
Bedrijfsvorm: VOF
Vestigingsadres: Mozartlaan 25, 1217 CM Hilversum
KVK-nr: 60740175
BTW-nr: 8540.39.600
- Dienstverlening
- 1 Zaakeluk is een bureau dat bemiddelt bij het vinden van een zakenpartner. Zaakeluk richt zich op het matchen van starters en ondernemers die op zoek zijn naar een geschikte zakenpartner om samen te gaan ondernemen. Het kan hierbij gaan om een reeds bestaande onderneming of om het starten van een nieuwe onderneming.
3.2 Onder een 'geschikte kandidaat' wordt verstaan; een kandidaat die aan ten minste 3 criteria van het door de klant opgestelde zoekprofiel voldoet.
3.3 De klant ontvangt tijdens de termijn van 3 maanden 1 of meerdere profielen van geschikte kandidaten.
3.4 Zaakeluk geeft geen garantie op een zakenpartner. Ook biedt Zaakeluk geen garanties op de welwillendheid en de betrouwbaarheid van een voorgestelde kandidaat. Het kan voorkomen dat hij/zij niet in contact wenst te treden met de voorgestelde kandidaat na het voorleggen van het profiel of na de eerste kennismaking .
3.5 De klant kan zich aanmelden door zijn/haar contactgegevens in te vullen op het aanmeldformulier op de website en deze te versturen.
Na het verzenden van deze aanmelding neemt Zaakeluk binnen 3-5 werkdagen contact op met de klant voor het maken van een afspraak voor een intakegesprek. Tevens ontvangt de klant na deze aanmelding per e-mail een bevestiging van de aanmelding en de inloggegevens voor toegang tot het persoonlijke profiel pagina. Na het intakegesprek kan de klant door middel van het invullen en verzenden van het formulier 'bemiddelingsovereenkomst' aangeven dat hij/zij in wil gaan op het aanbod van bemiddeling. Door dit formulier te verzenden gaat hij/zij akkoord met de algemene voorwaarden. Wanneer de klant het 'bemiddelingsovereenkomst' vanuit het persoonlijk profiel-pagina heeft verzonden en de bemiddelingskosten heeft voldaan worden de gegevens van de klant binnen 5 dagen opgenomen in de database van Zaakeluk en start Zaakeluk het zoekproces. De procedure voor zowel starters als ondernemers is dezelfde. Aan ondernemers biedt Zaakeluk een meer uitgebreide dienst aan. Deze staan beschreven op de website.
3.6 De klant heeft het recht op bedenktijd van 14 dagen vanaf datum van inschrijving. Bij het annuleren van een dienst is de klant verplicht tot het betalen voor het deel van de dienstverlening die al heeft plaatsgevonden.
3.7 Gedurende de periode dat de klant ingeschreven staat bij Zaakeluk heeft hij/zij het recht de gegevens die hij/zij heeft achtergelaten op het intakeformulier te wijzigen of te verwijderen.
3.8 Tijdens het intakegesprek geeft Zaakeluk de klant een indicatie of aangenomen mag worden dat Zaakeluk kan voldoen aan het minimale voorstel van 1 geschikte kandidaat binnen de termijn van 3 maanden.
Zaakeluk heeft de ambitie iedere klant binnen de gestelde termijn te voorzien van maximaal 3 voorstellen van geschikte kandidaten.
3.9 Het zoekproces wordt gestart op de datum dat de klant van Zaakeluk de bevestiging heeft ontvangen waarin vermeld staat dat zijn/haar gegevens in de database van Zaakeluk zijn opgenomen.
Vanaf de datum van bevestiging start de termijn van 3 maanden (met eventueel een uitloop van eveneens 3 maanden).
3.10 Indien de klant na het intakegesprek besluit af te zien van inschrijving zal Zaakeluk binnen 2 weken de toegang tot zijn/haar persoonlijk profielpagina afsluiten.
3.11 Indien Zaakeluk tijdens het intakegesprek de verwachting uitspreekt dat een voorstel van 1 kandidaat binnen de gestelde termijn niet haalbaar is, kan de klant verzoeken om de inschrijving te effectueren. Deze inschrijving zal door Zaakeluk geschieden op voorwaarde dat de klant akkoord gaat met de algemene voorwaarden waarbij de klant afstand doet van het recht op het aanleveren van minimaal 1 geschikte kandidaat.
3.12 Het aanleveren van kandidaten gebeurd digitaal. Tevens worden de profielen geanonimiseerd. Dit wil zeggen dat hier geen persoonlijke gegevens in staan, te weten; naam, adres, telefoonnummer, e-mailadres, website, linkedin-profiel en overige informatie die kenmerkend zijn voor de identiteit van de persoon in kwestie.
3.13 Op voorwaarde dat beide kandidaten hebben aangegeven graag met elkaar in contact te komen zal Zaakeluk aan beide partijen de door de kandidaten opgegeven mailadressen verstrekken.
3.14 Indien de klant na een kennismaking met een of meer voorgestelde kandidaten aangeeft dat er geen sprake is van een match kan, tegen betaling, de looptijd worden verlengd met 3 maanden indien Zaakeluk het aanleveren van een kandidaat binnen de gestelde termijn haalbaar acht. Gedurende deze looptijd zal Zaakeluk andere kandidaten zoeken en aan de klant voorstellen.
3.15 Wanneer beide partijen na kennismaking aangeven dat er sprake is van een match behoudt Zaakeluk de gegevens van de kandidaten in de database tot partijen aangeven dat ze uitgeschreven willen worden doch uiterlijk nadat de looptijd van 6 maanden is verstreken. De gegevens zullen niet gebruikt worden voor bemiddelingsdoeleinden. De klant heeft de mogelijkheid zijn/haar gegevens gedurende de looptijd opnieuw te activeren.
3.16 In het aanbod van Zaakeluk staan aanvullende modules opgenomen waarvan tegen betaling gebruik kan worden gemaakt.
4. Rechten en plichten Zaakeluk
4.1 Zaakeluk sluit iedere aansprakelijkheid uit voor welke schade dan ook die ontstaat door het gebruik van de website van Zaakeluk, de (tijdelijke of gedeeltelijke) onbereikbaarheid ervan, of voor verlies van of schade aan bestanden en gegevens, behoudens wanneer deze het gevolg is van opzet of bewuste roekeloosheid van Zaakeluk of door haar ingehuurde partijen.
- 2 Zaakeluk is op geen enkele wijze verantwoordelijk voor de bescherming van een nieuw bedrijfsidee van een klant en kan dan ook niet aansprakelijk worden gesteld voor enige schade die zou kunnen ontstaan door het delen van bedrijfsideeën of andere informatie die aan het bedrijfs(idee) gerelateerd zijn via Zaakeluk.nl en met de contacten die via Zaakeluk tot stand zijn gebracht.
- 3 Zaakeluk zal zich inspannen om betrouwbare informatie van de klanten op te nemen tijdens de inschrijfprocedure, maar is niet verantwoordelijk voor onjuiste informatie als gevolg van het door klanten opgegeven informatie.
- 4 Zaakeluk kan zonder nader bericht of nadere ingebrekestelling accounts en content (waaronder ook het profiel) van een klant aanpassen, verwijderen of (tijdelijk) ontoegankelijk te maken als een klant zich niet houdt aan deze gebruiksvoorwaarden of handelt in strijd met wet en regelgeving.
4.5 Zaakeluk is gebonden aan de discriminatiewetgeving. Op het intakeformulier heeft de klant de mogelijkheid een voorkeur uit te spreken op het gebied van kenmerken van de toekomstige zakenpartner. Dit gaat o.a. om geslacht, leeftijd en nationaliteit. Met deze voorkeuren houdt Zaakeluk rekening voor zover er sprake is van legitieme wensen die in het kader van de aard van de beroepsactiviteit en/of context van het bedrijf relevant is te noemen.
- Rechten en plichten klant
5.1 De klant dient minimaal 18 jaar te zijn om gebruik te maken van de diensten aangeboden door Zaakeluk.
5.2 Om gebruik te kunnen maken van Zaakeluk.nl dient de klant zich te registreren en een profiel aan te maken. Waar de klant namens een rechtspersoon of onderneming handelt, verklaart hij/zij daartoe bevoegd of gemachtigd te zijn.
5.3 Voor registratie heeft de gebruiker een werkend e-mailadres nodig en een zelfgekozen wachtwoord. Zaakeluk vertrouwd erop dat klanten hier zorgvuldig mee om gaan. Deze gegevens zijn vertrouwelijk en mogen niet met derden worden gedeeld. Als gebruiker deze gegevens wel met derden deelt of door eigen nalatigheid deze ter beschikking komen aan derden, is Zaakeluk niet aansprakelijk voor toegang tot deze gegevens van klanten op de website van Zaakeluk en het gebruik van zijn/haar profiel door derden.
5.4 Het is niet toegestaan om te registreren met een e-mailadres van derden, tenzij hiertoe door de betreffende derde toestemming is verleend.
5.5 De klant heeft recht op diensten van Zaakeluk bij het tot stand brengen van een match tegen een vergoeding als bedoeld onder 8.
5.6 Het profiel van de klant bestaat uit persoonlijke gegevens, persoonlijk profiel, profiel van toekomstige zakenpartner (oftewel het zoekprofiel). De klant verklaart dat alle informatie die door hem/haar aan Zaakeluk wordt verstrekt en in zijn/haar profiel wordt opgenomen volledig en naar waarheid is ingevuld. De gebruiker is ten allen tijde verantwoordelijk en aansprakelijk voor de inhoud van het profiel.
5.7 Het is de klant niet toegestaan om onder pseudoniem of andermans naam een profiel aan te maken.
De klant stemt ermee in dat zijn/haar gegevens door Zaakeluk uitsluitend gebruikt worden voor bemiddelingsdoeleinden.
5.8 Het is de klant niet toegestaan om informatie verkregen door zijn/ haar registratie bij Zaakeluk te kopiëren of te delen met derden. Op de beschikbaar gestelde documenten rust copyright van Zaakeluk en gebruikmaking daarvan zonder toestemming is derhalve strafbaar.
5.9 Via Zaakeluk kan de klant wanneer hij/zij in contact komt met een mogelijke zakenpartner(s) een bedrijfsidee delen. De klant dient bij het delen van een bedrijfsidee zelf zorg te dragen voor geheimhouding door de mogelijke zakenpartner.
5.10 Ten aanzien van de te plaatsen informatie op de persoonlijke profielpagina verklaart en garandeert de klant dat de geplaatste content op geen enkele wijze inbreuk maakt op geldende wet- en/of regelgeving (waaronder privacywetgeving), inbreuk maakt op (intellectuele eigendoms)rechten van derden, of hinderlijk of schadelijk is of kan zijn voor derden en de diensten van Zaakeluk (zoals aanstootgevend, beledigend, belasterend, discriminerend of anderszins in strijd zijn met de goede zeden).
- 11 Zaakeluk verstrekt geen contactgegevens van kandidaten aan derden, zonder dat hier vooraf toestemming voor is gegeven door de klant.
5.12 De klant is verplicht tot geheimhouding met betrekking tot persoonlijke gegevens van anderen en vrijwaart Zaakeluk voor aanspraken van derden indien aansprakelijkheid ontstaat wegens schending van de geheimhoudingsplicht door de klant.
5.13 De klant gaat akkoord dat Zaakeluk zijn/haar profiel zonder naar de persoon te herleide gegevens naar eventuele kandidaten zal verzenden.
- Bescherming persoonsgegevens
- 1 Op het gebruik van de site van Zaakeluk is de Privacystatement van Zaakeluk van toepassing. Hierin staat beschreven op welke wijze de persoonsgegevens van de Consument worden verwerkt. Zaakeluk houdt zich hierbij aan de wettelijke regels met betrekking tot bescherming van privacy en de cookie-wetgeving.
Nadere regelgeving op het gebied van Privacy vindt u terug in het document Privacystatement.
- Duur, Opzegging en Verlenging
7.1 Zaakeluk informeert de klant over de termijnen die worden gehanteerd voor de dienst die geleverd wordt.
7.2 Indien Zaakeluk gedurende de overeengekomen termijn van 3 maanden geen kandidaat heeft voorgesteld wordt deze periode verlengd met dezelfde termijn. Indien de klant na verlenging nog geen voorstel heeft ontvangen van Zaakeluk heeft de klant recht op teruggaaf van 50% van de in rekening gebrachte vergoeding.
7.3. De klant heeft ten alle tijden de mogelijkheid het traject met onmiddellijke ingang te beëindigen. De klant blijft wel aan Zaakeluk de vergoeding verschuldigd overeenkomstig de door Zaakeluk inmiddels verrichte diensten ten behoeve van de klant.
7.4 Tussentijdse opzegging dient schriftelijk te geschieden, bij voorkeur per e-mail.
- Financiële voorwaarden
8.1. Zaakeluk brengt de klant op de hoogte van de vergoeding die de klant dient te voldoen voor het starten van de bemiddeling. Daarnaast kan de klant tegen een vergoeding gebruik maken van een of meerdere modules (zie website)
8.2. De klant dient de vergoeding voor de dienst waar hij/zij gebruik van wil maken vooraf en binnen de gestelde termijn te voldoen.
- Kwaliteitsborging
Zaakeluk onderhoudt, met het oog op de dienstverlening, via de constructie van een adviesorgaan nauw contacten met ervaren en betrokken ondernemers. een adviesorgaan. In dit adviesorgaan zijn de volgende disciplines vertegenwoordigd; accountant, marketing.
- Geschillen en Klachten
10.1. Indien de klant van mening verschilt met Zaakeluk over een geleverde dienst en of andere zaken brengt de klant Zaakeluk schriftelijk hiervan op de hoogte.
10.2. Zaakeluk streeft ernaar de klant binnen 5 tot 10 werkdagen een reactie te geven.
- Aanvullende voorwaarden
- 1.Als enige bepaling strijdig wordt geacht met wet en regelgeving behoudt Zaakeluk het recht deze aan te passen overeenkomstig het doel en strekking van de bepaling.
- 2. Op deze gebruiksvoorwaarden is Nederlands recht van toepassing.
- 3 Deze algemene voorwaarden kunnen tussentijds door Zaakeluk worden aangepast en de aangebrachte wijzigingen met bijbehorende ingangsdatum worden via de website kenbaar gemaakt.